برندسازی ، به تعبیری ، یک روش بازاریابی است که در آن یک شرکت نام ، نماد یا طرحی را ایجاد می کند که متعلق به آن شرکت است. این به شناسایی یک محصول و تمایز آن از سایر محصولات و خدمات کمک می کند.
برندسازی مهم است زیرا نه تنها این امر باعث می شود تا در ذهن مصرف کننده تثبیت شود بلکه به مشتریان شما این امکان را می دهد تا بدانند که از شرکت شما چه انتظاری دارند. این راهی است برای تمایز خود از رقبا و شفاف سازی آنچه را که شما ارائه می دهید و باعث می شود شما انتخاب بهتری داشته باشید.

چرا برندسازی مهم است؟

برندسازی به دلیل تأثیر کلی بر شرکت شما بسیار مهم است. برندسازی می تواند نحوه درک مارک شما را تغییر دهد ، این امر می تواند باعث ایجاد مشاغل جدید و افزایش آگاهی از برند شما شود.

چه کسی تأثیر دارد؟
۱٫مصرف کنندگان: همانطور که در بالا گفته شد ، یک برند هنگامی موفق خواهد شد که میانبر تصمیم گیری را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
۲٫کارمندان / سهامداران / اشخاص ثالث: علاوه بر کمک به مصرف کنندگان برای تمایز محصولات مشابه ، استراتژی های موفقیت آمیز برای برندسازی نیز به اعتبار یک شرکت می افزایند. این دارایی می تواند طیف وسیعی از افراد را تحت تأثیر قرار دهد ، از مصرف کنندگان گرفته تا کارمندان ، سرمایه گذاران ، سهامداران ، ارائه دهندگان و توزیع کنندگان

چگونه می توانید آن را انجام دهید؟

شرکت ها تمایل دارند از ابزارهای مختلفی برای ایجاد و شکل دهی به یک برند استفاده کنند. به عنوان مثال:

تعریف برند: هدف ، ارزش ها ، وعده
بیانیه موقعیت تجاری برند
هویت نام تجاری: نام ، طراحی هویت بصری (که شامل طراحی لوگو ، پالت رنگ ، تایپوگرافی ها …)
تبلیغات و ارتباطات: تلویزیون ، رادیو ، مجلات ، تبلیغات در فضای باز ، وب سایت ، برنامه های تلفن همراه و …
حمایت مالی و مشارکت
طراحی محصول و بسته بندی
تجربه در فروشگاه
تجربه فضای کاری و سبک مدیریت
خدمات مشتری
استراتژی قیمت گذاری
نتیجه :
به عبارت خیلی ساده ، یک محصول همان چیزی است که شما می فروشید ، یک مارک تصویر درک شده از کالایی است که شما می فروشید ، و مارک تجاری استراتژی ایجاد آن تصویر است.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا تعریفی واضح تر از معنای برندسازی داشته باشید. اگر نظر و یا پیشنهادی برای بهبود مقاله دارید ، لطفاً نظر خود را به اشتراک بگذارید.