دوستان سلام
امروزه یکی از مهم ترین مباحث در حوزه فعالیت های تجاری فعال بودن در صفحات مجازی از جمله اینستاگرام است. اما قطعا فعالیت اصولی در صفحات اینستاگرام نیازمند شناخت الگوریتم های آن است. امروز میخوایم در این مقاله در خصوص الگوریتم های جدید سال ۲۰۲۰ اینستاگرام با شما حرف بزنیم و اطلاعاتی در این مورد بدست آوریم.

در الگوریتم های سال ۲۰۲۰ اینستاگرام پیچیدگی های فراوانی دیده می شود که کار را برای دیده شدن صفحات و پست های شما در اینستاگرام سخت کرده است. این موضوع برای افرادی که در این فضا کسب و کار دارند، بسیار تلخ هست بدلیل آنکه که نمی‌توانند کاربران جدید جذب کنند و این موضوع میتواند یک کسب و کار را زمین بزند. اما بریم بدون اتلاف وقت کمی با این الگوریتم ها آشنا شویم.

پست هایی با لایک و کامنت بالا

اینستاگرام توجه ویژه ای به تعداد لایک و کامنت پست های شما دارد و همه ی این لایک ها و کامنت ها را زیر نظر میگیرد. همچنین اینکه پست شما چه تعداد ذخیره شده و چند بار برای دیگران ارسال شده هم برای اینستاگرام اهمیت دارد. همه ی این مواردی که گفته شد اگر در پست های شما اعمال شود یعنی
پست شما لایک و کامنت زیاد بخورد
به تعداد بالا ذخیره شود
برای افراد بیشتری ارسال شود
باعث میشود اینستاگرام پست شما را مفید تلقی کند و متوجه شود که پست شما برای دیده شدن بین میلیون ها کاربر مناسب است.

اهمیت استوری

استوری های اینستاگرام روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد و این موضوع به این معنی است که فعالیت در این ویژگی اینستاگرام بسیار میتواند حائز اهمیت باشد. الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ تغییر کرده و توجه ویژه ای به اتفاقاتی که بر روی استوری شما میافتد، دارد. اینستاگرام به تعداد ریپلای شدن استوری شما و همچنین دفعات ارسال استوری به یکدیگر توسط کاربران توجه ویژه دارد و هرچقدر این موارد تعدادش بیشتر باشد امکان دیده شدن پست های شما بیشتر است. توصیه میکنیم برای اینکه فالوور های شما در استوری های فعالیت داشته باشند حتما از قابلیت های استوری اینستاگرام استفاده کنید. مانند نظرسنجی ، طرح سوال ، swipe up و …

برقراری ارتباط با فالوور ها

در حد امکان ارتباط خود را با فالوور های خود افزایش دهید. اینکار قطعا زمانبر و وقتگیر است اما اهمیت بالایی برای اینستاگرام دارد و چون ما برای دیده شدن پست هایمان باید کاری را انجام دهیم که مورد قبول اینستاگرام باشد پس شما میتوانید کامنت های داده شده زیر پست هایتان را پاسخ دهید و اگر کامنت ها قابل پاسخگویی نیست مثلا قلب یا استیکر های دیگر فرستاده شده شما میتوانید یا آن کامنت را لایک کنید یا با یک قلب جواب کامنت را بدهید.
اینها فقط بخش بسیار کوچکی از الگوریتم های گسترده ی اینستاگرام بود که ما در مقالات بعدی به بقیه بخش های آن هم میپردازیم اما نکته قابل توجه این است که اکثر افراد فکر میکنند مدیریت کردن و بالا آوردن یک پیج اینستاگرام کار راحتی است و خودشان هم میتوانند آن را انجام دهند اما در حقیقت اینطور نیست و نیازمند شناخت راه و روش و الگوریتم های اینستاگرام است.
فراموش نکنید که هرکاری اگر اصولی انجام شود نتیجه بخش خواهد بود.
شرکت منیر با سال ها تجربه در حوزه طراحی سایت میتواند راهنمای شما در مدیریت و ایجاد یک پیج اینستاگرام مخصوص خودتان، باشد.